Boeken Verzameling

De boekencollectie van de GMSN is opgenomen in het Nederlands Muziek Instituut in Den Haag. Het NMI maakt deel uit van het Gemeente Archief van Den Haag. De verzamling is ontsloten. Dit betekent dat de meeste boeken kunnen worden geleend. Oude, kwetsbare of unieke boeken kunnen op de leeszaal worden bekeken.

Boeken kunnen worden aangevraagd via onderstaande link, waar ook openingstijden en dergelijke staan:

Lokatie: NMI Den Haag
CD Verzameling

De CD's uit de collectie, circa 1.200, zijn opgenomen in de bibliotheek van het Conservatorium van Amsterdam. Ze zijn ontsloten. De CD's worden niet uitgeleend maar kunnen aldaar wel worden beluisterd op computers met CD reader/writers.

Lokatie: Conservatorium van Amsterdam
Overige Archivalia

Bij het Nederlands Muziek Instituut in Den Haag - ondergebracht bij Het Haags Gemeentearchief - is de collectie van de Gustav Mahler Stichting Nederland opgenomen. Naast de collectie boeken is er ook een collectie 'Overige Archivalia'. Deze collectie omvat onder meer partituren, programmaboekjes, correspondentie en originele handschriften (van bijvoorbeeld Gustav Mahler en Alma Mahler!). Deze moeten nog worden geïnventariseerd (door vrijwilligers; wie meldt zich?) en daarom nog niet voor inzage vrijgegeven. Voor nadere informatie kan kontakt worden opgenomen met de secretaris.

Lokatie: NMI Den Haag