Hoofdpagina | MAHLER STICHTINGENxxxxx | Redactie normaal lettertype groter lettertype grootste lettertype

Redactie

Berichten voor de redactie kunnen worden bezorgd via e-mail bij redactiemn@gustavmahlerstichting.nl

Functie Naam Contact
Bestuursgedelegeerde Freddy van Maurik f.a.vanmaurik@gmail.com

Freddy van Maurik studeerde in 2003 af als musicoloog aan de Universiteit Utrecht bij prof. dr. Paul Op de Coul met een scriptie over de vroege handschriften van Mahler, te weten de Klavierquartettsatz, het scherzo-fragment voor pianokwartet, een tweetal liedfragmenten en een vroege schets van het Kräftig, bewegt uit de Eerste symfonie. Sinds 2006 maakt hij deel uit van de redactie, en sinds 2009 lid van het bestuur van de GMSN.

Inhoud website, concertagenda Johan Maarsingh A.J.Maarsingh@ziggo.nl

Johan Maarsingh studeerde in 1994 af als musicoloog aan de Universiteit Utrecht. Programmamaker bij de Stichting Concertzender Nederland, ook betrokken bij VPRO-NPS (radio-uitzending Wagners Ring des Nibelungen). In 1997 als stipendiaat door het Wagnergenootschap Nederland gestuurd naar de Bayreuther Festspiele. Vanaf 2002 bestuurslid Wagnergenootschap Nederland. Reeds zeer vroeg bezig met de muziek van Mahler. Grote interesse in uitvoeringspraktijk. Hield lezingen bij diverse organisaties over 19e-20e eeuwse muziek en musici. Sinds 2010 redacteur Mahler Nieuws en webredacteur van de Gustav Mahler Stichting Nederland.

Eindredactie Emanuel Overbeeke overbeekemanuel@gmail.com

Emanuel Overbeeke studeerde muziekwetenschap in Utrecht bij Marius Flothuis en in New York bij Charles Rosen. Hij publiceerde onder meer boeken over klassieke muziek en de dood, Vestdijk en de muziek, Stravinsky, Chopin, Debussy en promoveerde in 2012 op het proefschrift Nederlandse muziek bij Nederlandse symfonieorkesten 1945-2000. Zijn belangstelling voor Mahler werd gewekt rond 1980 door het lezen van de geschriften over muziek van Simon Vestdijk. Sindsdien verdiept hij zich wat betreft Mahler vooral in de waardering van Mahlers muziek voor en na diens dood.

Nieuwsflits, Facebook, Twitter Tessa Schl├╝ter t.schluter@upcmail.nl

.

What the Wild Flowers Tell Me (arr. Benjamin Britten)
Het Concertgebouw