Hoofdpagina | MAHLER STICHTINGENxxxxx | Mahler Archieven normaal lettertype groter lettertype grootste lettertype

Mahler Archieven

Hier kunt u onder de subknop 'Overzichtslijst van muziekuitvoeringen' informatie krijgen over de bij de stichting bekende zijnde muziekuitvoeringen van Mahlers werk in binnen- en buitenland. Tevens word via de subknop 'Recensies van muziekuitvoeringen' gepoogd om de binnen een bepaald tijdsbestek verzamelde recensies van muziekuitvoeringen toegankelijk te maken. Ook de recensies van op geluidsdragers (vooral CD's) vastgelegde muziekuitvoeringen van Mahlers werk worden onder de subknop 'Recensies van muziekuitvoeringen, vastgelegd op geluidsdragers' gepoogd op deze manier toegankelijk te maken. Een dergelijke opmerking geldt ook voor recensies van boeken, e.d., waartoe de subknop 'Recensies van boeken, e.d.' dient.

• Kilk hier voor een overzicht van alle recensies.
  • Klik hier voor recensies van uitvoeringen
  • Klik hier voor recensies van CD's en DVD's.
  • Klik hier voor recensies van boeken

Boeken Verzameling
bekijk
Opgeslagen te NMI Den Haag

De boekencollectie van de GMSN is opgenomen in het Nederlands Muziek Instituut in Den Haag. Het NMI maakt deel uit van het Gemeente Archief van Den Haag. De verzamling is ontsloten. Dit betekent dat de meeste boeken kunnen worden geleend. Oude, kwetsbare of unieke boeken kunnen op de leeszaal worden bekeken.

Boeken kunnen worden aangevraagd via onderstaande link, waar ook openingstijden en dergelijke staan:

CD Verzameling
Opgeslagen te Conservatorium van Amsterdam

De CD's uit de collectie, circa 1.200, zijn opgenomen in de bibliotheek van het Conservatorium van Amsterdam. Ze zijn ontsloten. De CD's worden niet uitgeleend maar kunnen aldaar wel worden beluisterd op computers met CD reader/writers.

Overige Archivalia
Opgeslagen te NMI Den Haag

Bij het Nederlands Muziek Instituut in Den Haag - ondergebracht bij Het Haags Gemeentearchief - is de collectie van de Gustav Mahler Stichting Nederland opgenomen. Naast de collectie boeken is er ook een collectie 'Overige Archivalia'. Deze collectie omvat onder meer partituren, programmaboekjes, correspondentie en originele handschriften (van bijvoorbeeld Gustav Mahler en Alma Mahler!). Deze moeten nog worden geïnventariseerd (door vrijwilligers; wie meldt zich?) en daarom nog niet voor inzage vrijgegeven. Voor nadere informatie kan kontakt worden opgenomen met de secretaris.

Vierde symfonie
Concertgebouw